התחרות לקולנוע ישראלי עלילתי 2017

קולנוע ישראלי עלילתי – חבר השופטים


רוני כצנלסון –
מוותיקי צלמי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, בוגר בית הספר לקולנוע בית צבי, מרצה באוניברסיטת ת"א, מכללת ספיר ובית הספר במעלה. זכה בפרס עדשת הזהב, פרס הצילום בפסטיבל דוקאביבובפרס הצילום מטעם פורום היוצרים הדוקומנטריים. בין הסדרות והסרטים הרבים שצילם: "יזכור, עבדי הזיכרון","היוזמה הצרפתית", "מתחת לגשר", "שלוש אחיות", "סוררת", "היעלמות", "זמן אוויר", "שקרים לבנים", ו"החיים בינתיים". בארבע השנים האחרונות הוא שותף בפרויקט קולנועי יוצא דופן בחשיבותו ובהיקפו – "בעקבות השואה המוסתרת".


מישל סימון – מרצה מן המניין ללימודים אמריקאיים באוניברסיטת פאריז 7, חבר מערכת כתב העת "פוזיטיף", כתב רדיו ב"פרנס קולטור" וב"פרנס אינטר". מחברם של מספר ספרים אודות קולנוע במגוון נושאים; בין היתר כתב אודות סטנלי קובריק, איליה קאזאן, ג'וזף לוסי, בילי ויילדר וג'וזף ל' מנקייביץ'. השתתף כשופט בכמה תחרויות רשמיות של פסטיבלים ברחבי העולם, כמו ברלין, ונציה וקאן.


יאנוש סס –
אחד היוצרים המרתקים ביותר בקולנוע ההונגרי כיום, למד דרמה ובימוי תאטרון באקדמיה לאמניות התאטרון והקולנוע בבודפשט, ביים אחד עשר סרטי קולנוע והתפרסם עם הסרטים "וויצק" ו"נערי ויטמן". לאחר שנים של עבודה בתאטרון ובהוראה ואחר שביים סרט תיעודי על השואה, שב סס לקולנוע, ובשנת 2007 היה אורח פסטיבל חיפה יחד עם סרטו "אופיום - יומנה של משוגעת". זוכה פרס הבימוי בשבוע הקולנוע ההונגרי 2007. מאז ביים גם את "היומן".


עלמה גניהר –
תסריטאית, מחזאית וסופרת. כתבה את התסריטים של "אשת השגריר", "ברקיע החמישי", "שלוש אימהות" ועוד, וכן את הדרמות "המכשפה מרחוב מלצ'ט", "ראס פינה" ו"חלום אחר". זכתה במלגות פיתוח עבור תסריטים רבים, כולם מצויים בשלבים שונים של כתיבה וגיוס כספים. במקביל היא מפתחת שתי סדרות טלוויזיה נוספות הנמצאות גם הן בשלבי פיתוח וגיוס כספים. בשנת 2012 פורסם ספרה "ג'י-פי-אס" בהוצאת עם עובד וזכה בפרס טובה ויצחק וינר לספרות מקור; שניים מסיפוריו עובדו לתסריטים. סיפוריה מתפרסמים בכתבי עת שונים. בין מחזותיה: "השבויות" (2001),בגינו זכתה בפרס השופטים של פסטיבל פותחים מסך, "המערב הפרוע" (2008), עליו זכתה בפרס קיפוד הזהב, ו"הטווס מסילואן" שזכה בפרס קיפוד הזהב להצגת הפרינג' הטובה לשנת 2015.


סלווה נקארה –
ילידת העיר חיפה, בוגרת בית הספר למשחק "בית צבי" מחזור 1980.שיחקה במשך השנים ברוב התאטראות בארץ:התאטרון העירוני חיפה, נווה צדק, צוותא, הבימה, הקאמרי, אנסמבל הרצליה ואלמידאן. השתתפה במגוון סרטים, ביניהם: "התערבות אלוהית", "חצוצרה בוודאי" ו"גשר צר מאוד". לאחרונה השתתפה בסרט "צומת 48" בבימויו של אודי אלוני, בפרויקט הבינלאומי "לילה שלושה כלבים" בבימויה של אופירה הניג, וב"smartest guy on facebook"בהנובר, גרמניה. מורה למשחק בחוג לתאטרון של אוניברסיטת חיפה.

הסרטים המשתתפים בתחרות:

לא נמצאו פריטים לתצוגה