הקרקס – הקרנת הסרט בליווי אפקטים קוליים לייב- אנסמבל Foley-Amor | The Circus – A Film Screening with Live Sound Effects by the Foley-Amor Ensemble

  • ארכיון - פסטיבל 39
  • אנגלית
  • תרגום לעברית

סרטו של צ'רלי צ'פלין | ארה״ב 1928

72 דקות, אילם, כתוביות בעברית

 

מופע מולטי-דיסציפלינרי ראשון מסוגו בארץ, המשלב קולנוע, סאונד, אביזרים, תנועה ומשחק. חברי אנסמבל פולי אמור יבצעו על הבמה בלייב את האפקטים הקוליים ל"הקרקס", סרטו הנודע של צ׳פלין. האפקטים יופקו על ידי הזזה, ניגון והקשה על גבי חפצים מכניים, אביזרים יום-יומיים, וכאלו שנבנו במיוחד למופע, בניסיון לחקות את תנועות השחקנים והאווירה, ולהעניק לסרט נופך נוסף.

 

המופע מביא לקדמת הבמה את עולמם המסקרן והחבוי בדרך כלל של אמני הפוליז, אמנות שהחלה בשנות העשרים בארה״ב עבור תסכיתי רדיו, במסגרתם אולפנים שכרו אנשי סאונד שהפיקו אפקטים קוליים על ידי שימוש באביזרים שונים, כדי להעצים את העלילה והדיאלוגים המושמעים ולייצר ממד נוסף עבור המאזינים. המוכּר ביותר מבין אותם אמני סאונד היה ג׳ק פולי, שהיה החלוץ לפתח ולשכלל את אמנות הסאונד עבור תעשיית הקולנוע. במופע יוצגו טכניקות אותן הטמיע פולי לפני כמעט מאה שנה ואשר משמשות בהכנת סאונד לסרטים עד היום.

 

חוויית השמע, המורכבת ממוזיקה ואפקטים קוליים, מקבלת משמעות גדולה יותר כשמדובר בסרט אילם ללא דיאלוגים, מעשירה לצופים את חוויית הצפייה ומקרבת אותם אל הסיפור עוד יותר.

 

על הסרט: צ׳פלין בדמותו של הנווד מגיע הפעם לקרקס והופך לכוכב, מבלי ידיעתו. הוא מתאהב בבתו של מנהל הקרקס ומנסה להרשים אותה עד כדי הסתכנות בהליכה על חבל. קומדיה רומנטית קלאסית לכל המשפחה.

 

בימוי: תמר מאיר
ניהול אמנותי: תמר מאיר, אלעד כהן-בונן

 

חברי האנסמבל:

אפרת אביב -  שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, יוצרת ומייסדת אנסמבל ציפורלה.

רות אהרוני - כוריאוגרפית, רקדנית, יוצרת רב תחומית (מיומנה, הקברט של קרן פלס).

מתן דורמבוס – אומן פוליז באולפני DB, מוזיקאי ודי.ג׳י. ("פאודה", "טהרן", The Boys).

אלעד כהן-בונן - מוזיקאי, מלחין ומפיק, מנגן על תופים וכלי הקשה (אהוד בנאי, פרוייקט 30, השמחות).

 

ניתן לרכוש 4 כרטיסים במחיר של 280 ₪ (מחיר מתעדכן במעמד התשלום)