בן-אם | Son-Mother

במבט אישי

"One of the saddest stories to come out of recent Iranian cinema, and that’s saying a lot."

THE HOLLYWOOD REPRTER
  • ארכיון - פסטיבל 37
  • בימוי: מהנז מוחמאדי
  • איראן, צ'כיה 2019
  • 102 דקות
  • תרגום לעברית, אנגלית

ליילה היא אלמנה קשת יום שעובדת בבית חרושת כושל ומנסה לפרנס את שני ילדיה, פעוט ונער בן 12, אמיר. כאשר נהג האוטובוס של בית החרושת, קאזם, מציע נישואין, נדמה לרגע שליילה תזכה סוף סוף בבטחון כלכלי, אבל קאזם מציב תנאי: יש לו בת בגילו של אמיר והמסורת מכתיבה שאמיר לא יוכל לגור איתם עד שהבת תינשא.

בסרטה העלילתי הארוך הראשון שואבת הבמאית מהנז מוחמאדי מן הנסיון, החמלה והסבלנות ששימשו אותה בסרטיה התעודיים, ומגישה סיפור אנושי, מרגש וצובט לב על היחסים בין אם ובן על רקע המורכבות של חברה שמרנית וחונקת. התסריט נכתב בידי הבמאי האיראני הנודע מוחמד ראסולוף.

מהנז מוחמאדי, שסרטיה התיעודיים עסקו בעיקר במאבקה לזכויות הנשים באירן, ניכלאה ב-2014 לחמש שנים על שיתוף פעולה עם הביביסי בתעמולה נגד המדינה. בפסטיבל קאן 2011, מוחמדי ביקשה מקוסטה גבראס להקריא על הבמה את דבריה ״אני אישה, ואני יוצרת קולנוע שתי סיבות מספיקות להיות אשמה במדינה הזאת״. "בן - אם" הוא סרטה הראשון מאז שיחרורה.

סרט ביכורים

פרס חביב הקהל, פסטיבל איסטנבול

 

ראיון עם במאית הסרט, מהנאז מוחמאדי "החוויה הזאת שינתה את חיי, ובעקבותיה איבדתי את הפחד"


  • בימוי מהנז מוחמאדי
  • הפקה פרזד פאק, קאווה פראנם, מוחמד ראסולוף
  • תסריט מוחמד ראסולוף
  • צילום אשקאן אשקאני
  • עריכה מוחמד רזה מואיני
  • מוזיקה אמיר מולואוקופור
  • פסטיבלים טורונטו, איסטנבול (פרס חביב הקהל), רומא, ריו, הונג קונג
  • משחק רהא חודאיארי, מהאן נאסירי, רזה בהבודי, שיבה אורדואי, מרים בובאני
  • מקור בטה סינמה, מינכן