אל המופרך, אל הפנטסטי - 30 שנה לבי"ס "סם שפיגל" ליצירה קולנועית | Towards the Unrealistic, the Fantastic - Celebrating 30 Years of the Sam Spiegel Film School

  • ארכיון - פסטיבל 35
  • 89 דקות
  • עברית
 

בבית הספר סם שפיגל בשנות התשעים, העיסוק בסטוריטלינג התמקד בסיפור. בגיבור. במקום. ברגש. בחוויה של 'מרגע לרגע'. מייסד ומנהל בית הספר, רנן שור, בחר אסופת סרטים, מפניני העשייה הפנטסטית של תלמידי בית הספר בשלושים שנותיו: חייל מכושף מסרטו של פזוליני; מלצרית כושלת בבית קפה דמיוני; דון קישוט ירושלמי ואוניברסלי; מכשפה טובת לב; אישה הזויה במסע חיים; ואחרון חביב: עשרים וחמש השנים האבודות של סם שפיגל בכתבה מיוחדת של חיים יבין.

 

למה? - נדב לפיד (2014)
מתוך פרויקט "מכתב אהבה לקולנוע"
במאי כותב ל'מחברות הקולנוע' מאמר על דימוי קולנועי שהשפיע עליו וחוזר לימיו כחייל קרבי, עת ישב באולם וצפה ב'תיאורמה' של פזוליני עם קבוצת חיילים שמעוררים בו דברים שרצה לשכוח. (5 דקות)

 

שיבולת בקפה - טליה לביא (2003)
בתמיכת קרן אלי גלפנד
שיבולת נולדה בשדה, כך היא חוזרת ומספרת. היא מלצרית בבית קפה שמחייב מיומנויות אקרובטיות מורכבות. שיבולת כמעט נשברת, אבל אינה מאבדת את כישוריה הדרמטיים. (12 דקות)

 

דון קישוט - דני רוזנברג (2004)
בתמיכת European Film Academy
דון קישוט וסנצ'ופנסה נוחתים בנתב"ג 2000. הם מגיעים אל גבעה הצופה אל חומת ההפרדה בין ישראל לרשות הפלסטינית ומתבוננים ביעד. הם כבר זקנים, אך דון קישוט נחוש להסתער. (5 דקות)

 

מינוס פלוס - שחר כהן (2001)
שאול, גיטריסט לשעבר וממציא סדרתי, נקרע בין אהבתו לחברתו יעל ובין מלחמתו בחברת החשמל שמנתקת את הזרם. (21 דקות)

 

בבגה- גן דה לנגה (2013)
בתמיכת קרן גשר
בבגה היא אישה פראית ומוזרה שחיה לבדה ביער. בשיטוטיה היא נתקלת בגופת עלם יפה תואר ומחזירה אותו לחיים. קשר מיוחד נרקם ביניהם. (26 דקות)

 

כישוף - תום שובל (2017)
בתמיכת גרין פרודקשן, קרן רבינוביץ' ומשרד התרבות והספורט
נוסעת אחת, יוצאת דופן, 'שופכת' את תודעתה בפני הנוסעים האחרים והופכת נסיעה שגרתית במונית שרות, למסע אקזיסטנציאליסטי סוער ומכושף מתל אביב לירושלים. (12 דקות)

 

25 השנים האבודות של סם שפיגל - איתן ענר ורנן שור (2015)
נחשפת "האמת" אודות מועד יסודו ונסיבות הקמתו של בית הספר, והמחזור הראשון והסודי שלו. הסרט מספר את הסיפור העלום (והמומצא) על עשרים וחמש השנים הראשונות של ביה"ס. סרט מוקומנטרי. (8 דקות)