פנטזיה של דיסני בקונצרט חי! | Disney's "Fantasia" in Live Concert!

  • ארכיון - פסטיבל 39
  • 2023
  • 101 דקות
  • ללא דיאלוג

התזמורת הסימפונית חיפה מגישה "פנטסיה של דיסני – סרט משולב בקונצרט"

הקונצרט כולל מבחר יצירות מהסרטים "פנטסיה" (1940) ו"פנטסיה 2000"

בניצוחו של ירון גוטפריד 

 

התזמורת הסימפונית חיפה גאה להגיש מבחר נקודות שיא מתוך שניים מסרטי האנימציה החלוציים והייחודיים ביותר של אולפני דיסני – "פנטסיה" וסרט ההמשך "פנטסיה 2000" – במסגרת קונצרט חי המשולב בהקרנת הסרטים.

תחת שרביטו של ירון גוטפריד, סצנות מתוך שני הסרטים האיקוניים יוקרנו ברזולוציה גבוהה על גבי מסך רחב מעל התזמורת, בשעה שזו תנגן מבחר יצירות קלאסיות, ביניהן: "הסימפוניה השישית" של בטהובן, "אור ירח" של דבוסי, "מחול השעות" של פונקיילי, "גאווה וזוהר טקס" של אלגר, "אורני רומא" של רספיגי, "שוליית הקוסם" של דיקא ועוד.

"פנטסיה" של וולט דיסני, אשר יצא לאקרנים בשנת 1940 וזכה לשבחים רבים, היה הניסוי הנועז ביותר של יוצר הקולנוע עד לאותו הרגע. הוא העניק חיים לשאיפה היצירתית שלו לשלב בין דימויים מונפשים ומוזיקה קלאסית. על פסקול הסרט המקורי ניצח לאופולד סטוקובסקי ביחד עם תזמורת פילדלפיה, והוא הוקלט בסטריאו, מדיום שנחשב לניסיוני באותה תקופה. מה שהחל ככלי עזר בהתפתחות הקריירה של מיקי מאוס, סרט אנימציה קצר בשם "שוליית הקוסם", הפך בסופו של דבר לקלאסיקה קולנועית אמיתית.

חלומו של וולט ב-1941 היה להפוך את "פנטסיה" לכדי אירוע אמנותי מתמשך ולהוסיף לו קטעים חדשים. השאיפה הזאת הוגשמה לבסוף בשנת 1999 בסרט "פנטסיה 2000", סרט המשך מרהיב שעל יצירתו היה אחראי אחיינו של וולט, רוי א' דיסני.

במהלך המופע תתקיים הפסקה קצרה.