מחווה לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב | Tribute to the The Steve Tisch School of Film and Television, Tel Aviv University

  • ארכיון - פסטיבל 38
  • ישראל
  • 140 דקות
  • עברית
  • תרגום לאנגלית

פסטיבל חיפה חוגג 50 שנה לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב!

אנו מזמינים אתכם למקבץ מיוחד וחגיגי של מסע בזמן אל יצירות סרטי הגמר של מיטב אנשי התעשייה הישראלית, מהבולטים והמוערכים כיום.

ההקרנה תתקיים בנוכחות היוצרים ובליווי סיפורים מרגשים ונוסטלגיים מתוך תהליך העבודה על הסרטים.

האירוע בהנחיית מבקר הקולנוע עופר ליברגל

אוצרת: כליל כובש

לז'רדאן - Le Jardin

בימוי: מנשה נוי (1989)

משחק: מנשה נוי ושי אביבי

זוג נפרד. בעקבות הפרידה, כל אחד מבני הזוג מאזין לעצות משלל טיפוסים שונים ומשונים, כולם מגולמים בידי הבמאי. (18 דק')

 

תסנים - Tasnim

בימוי: עילית זקצר (2010)

תסנים, טומבוי בת 10, מתגוררת עם אמה ואחיה בכפר בדואי בנגב. ביקור מפתיע של אביה בכפר מאלץ אותה, לראשונה בחייה, להתמודד עם הנורמות השמרניות של השבט המשפחתי, ועם העובדה שהיא כבר לא הבת הקטנה של אבא. הסרט הוקרן במעל למאה פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם קלרמונט פרנד, פאלם ספרינגס, אספן וחיפה. (12 דק').

 

שאנן שיא - Comfortably Numb

בימוי: ארי פולמן, אורי סיון (1991)

שיטוט לילי ברחובות תל אביב בתקופת מלחמת המפרץ, בין מצבים רגשיים, החל מאזרחים המחצינים חרדות אבסורדיות בנוגע לתחנה המרכזית הגרוטסקית, ועד לקשישה המהרהרת על שמונה המלחמות שחוותה בחייה ועוד. זוכה פרס אופיר, פרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע ירושלים. (40 דק')

 

סרק -  Reality Check

בימוי: מיכל ויניק (2011)

בליל שבת ענבר וסלבה יוצאות מן המושב הקטן לעבר תל אביב הגדולה כאשר המטרה המוצהרת היא לעשן ג'יונט. סבטה גם שואפת לאבד את בתוליה, בעוד ענבר חוששת להאנס ובכלל יתכן ויש לה שאיפות אחרות בתחום הרומנטי. ברקע, דיווחים על עצרת שלום הגדולה הנערכת בכיכר מלכי ישראל. הסרט הוקרן בעשרות פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם הקרנת בכורה בפסטיבל לוקרנו, וזכה פרס הסרט הטוב ביותר הפסטיבל הגאה. (22 דק')

 

חבצלת - Chavatzelet

בימוי: לבנה חכים (1990)

משחק: ענת וקסמן.

חבצלת מחלקת את חיה בין שלושה מקומות. בערבים היא מבלה בפאב המאוכלס בעובדים זרים ומלחים, עימם היא מנהלת קשרים אינטימיים. היא ישנה בבית משפחתה, הכולל גם אחות הרה, אח הלוקח ממנה כסף ואם שמרנית. למחייתה היא עובדת כשמרטפית של משפחה עשירה. בבית המשפחה העשירה היא משתכרת ומשכרת את התינוק, צופה בסרטים וחושפת את הבת הצעירה לעובדות החיים. כאשר הקווים בין העולמות השונים של חבצלת מתערערים, הכול מאיים לקרוס. סרט עטור פרסים, כולל פרס השחקנית הטובה ביותר לשחקנית הראשית ענת וקסמן. (42 דק')

(ללא כתוביות באנגלית)