מקבץ 3 – דורות | Program 3 - Generations

קולנוע ישראלי קצר

  • ארכיון - פסטיבל 38
  • ישראל 2022
  • 122 דקות

שבעה סרטים על קשרים בין דורות

הקרנה במעמד היוצרים

 

 

צ'אנס - Chance

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: נדב סלע

הפקה: המחלקה לקולנוע, הפקולטה לאמנויות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל

תסריט: נדב סלע

צילום: קמר אבו סעדה

עריכה: איתמר אברג'יל

עיצוב פסקול: יניב סלע

מוסיקה: יניב סלע

מקור: המחלקה לקולנוע, הפקולטה לאמנויות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל

 

שי עובד בעל כורכו עם אביו בגביית חובות בצורה עבריינית. הוא מקבל משוטר סמוי שהשניים חטפו ועבד עליהם שהוא איש שחייב להם כסף, צ'אנס לשחרר אותו ולבגוד באביו על מנת לקבל הזדמנות שנייה לחיים טובים יותר. האם הוא יעשה זאת?


 

 

בריס - Bris

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: נחמן פיקובסקי, תמר קיי 

הפקה: עדי בר יוסף

תסריט: תמר קיי, נחמן פיקובסקי

צילום: איתן חתוכה

עריכה: תמר קיי

עיצוב פסקול: שחף וגשל

מוסיקה: נמרוד ברקו

מקור: Baryo Film& TV Production

הופק בתמיכת: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

 

סוף שנות השמונים. מקס בן ה-8 יוצא עם אביו הנערץ ליום מרגש לקראת עלייתם לישראל. השניים מגיעים לשכונה מרוחקת, שם מחכים להם שליחי חב״ד. מקס נאלץ להתמודד עם הכרעה שכבדה על כתפיו הקטנות – האם להקשיב לרחשי ליבו גם במחיר של אכזבת אביו.


 

 

זאת השאלה – That is the Question

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: אייל צדיק ויותם כסלו

הפקה: מיקה קלדרון

תסריט: אייל צדיק ויותם כסלו

צילום: גל רומבק

עריכה: אייל צדיק ויותם כסלו

עיצוב פסקול: אמוץ גלס

מקור: סרטי זהר

הופק בתמיכת: קרן מקור

 

במהלך סגר קורונה, מציצנית בודדה עדה לרגע התאבדות אינטימי של שכן שלה. המראה מוביל אותה לבחינה עמוקה של חייה ובעיקר של האימהות שלה. מחוץ לחלונה מקננת יונה, היא החברה היחידה  שלה, חברות זו עומדת למבחן כאשר האישה מגלה שהיונה בהריון, היא הטילה ביצים יחד עם הזיכרון המתעורר מהאימהות. המבט המציצני מתערבב מקבל פרשנות אישית וכל תמונה בחלון ניבט היא עדות במשפט הפנימי של האישה.


 

 

לאהוב אותך אני לא חייבת – Love Has Nothing to Do With It

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: יותם קניספל

הפקה: תותים הפקות, נובה הפקות

תסריט: יותם קניספל

צילום: זוהר מוטעין

עריכה: לין לאור, יותם קניספל

עיצוב פסקול: יוסי אפלבאום

מוסיקה: יוסי אפלבאום, רוני מרקביץ', יותם קניספל

מקור: תותים הפקות

הופק בתמיכת: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

 

רינה מתקשה להביט בעיני בנה דין, שנמצא במעצר בית אצלה במושב. מחר יתחיל משפטו ורינה עדיין לא יודעת אם מסוגלת להתמודד עם הארכת מעצר הבית. כשספקותיה על חפותו מתערערים בצל עוינות גוברת מהשכנים, רינה נדרשת להיות אמא תומכת על אף מעשיו (לכאורה). היום תאלץ להסתכל בעיניו ולשמוע את האמת.


 

 

מחצבה - Motherland

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: הילה רויזנמן

הפקה: אוריה קדם

תסריט: הילה רויזנמן

צילום: מאי עבאדי גרבלר

עריכה: מתן קדם

עיצוב פסקול: יוסי אפלבאום

מוסיקה: עמית פוזננסקי

הופק בתמיכת: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

 

מאשה, אישה צעירה שמתמודדת עם משבר חיים, מגיעה לחפש את אימה, וורה, במחצבה בה היא עובדת. במקום לחלוק את שעל נפשה ולמצוא נחמה, הילדה נשאבת אל חייה החדשים והיצריים של אמא שלה


 

 

מים קרים – Cold Water

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: איתמר אלקלעי

הפקה: Rose Water Films

תסריט: איתמר אלקלעי

צילום: אור אזולאי

עריכה: איתמר אלקלעי, מיטל צביאלי

עיצוב פסקול: נין חזן

מוסיקה: אשר גולדשמידט

מקור: Rose Water Films

הופק בתמיכת: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

 

גלית, היא פקחית בשמורת טבע. היא מגיעה כל יום לקאסר אל יהוד – אתר צליינים אשר בצפון ים המלח. היא רגילה לשגרת עבודתה - פיקוח על צליינים שמגיעים מכל העולם לטבול במי הירדן. היא אישה יחידה בצוות גברי ומכשיר הקשר הצמוד אליה מטרטר כל היום. בהפסקת הצהרים בה היא מנסה לקבל רגע של שקט היא נתקלת בילד רטוב ומבוהל שברח מהמים הקרים וקשר מסתורי מתחיל להירקם בינה לבינו. כשנדמה שאיש לא מחפש אותו, ולא ברור אם הוא אמיתי או פרי דמיונה, תחושת אמהיות מתחילות לעלות בה ומובילות אותה לפעולה.


 

 

ילדה מס' 60427 – Girl No. 60427

ישראל 2022, עלילתי

 

בימוי: שולמית ליפשיץ

הפקה: מעלה בי"ס לקולנוע

תסריט: שולמית ליפשיץ, אוריאל ברקוביץ

צילום: אוריאל ברקוביץ

עריכה: שולמית ליפשיץ, אוריאל ברקוביץ

עיצוב פסקול: ג'אנגל

מוסיקה: אופיר ליבוביץ

מקור: מעלה בי"ס לקולנוע

הופק בתמיכת: פרוייקט קולנוע – קרן יהושע רבינוביץ'

 

תל אביב, 1998, החופש הגדול. רעות מוצאת וקוראת את המחברת הסודית של סבתא מהשואה. לרעות יש דמיון מפותח, סיפורה של סבתא מהדהד בראשה, ושבוע הכיף בתל אביב אצל סבא וסבתא הופך לחוויה אחרת לגמרי. נקודת המבט של רעות על סבתא משתנה לנצח.