אי/צדק - סרטים עלילתיים קצרים - בי"ס "מנשר" לאמנות | In/Justice - Israeli Shorts - "Minshar" for Art

  • ארכיון - פסטיבל 35
  • ישראל
  • 92 דקות
  • עברית
  • תרגום לאנגלית
 

"צדק הוא אמת בפעולה", אמר הפוליטיקאי-סופר בנימין ד'יזראלי בנאום שנשא בפרלמנט הבריטי, בנסיון לעורר את האופוזיציה. עוולות וקונפליקטים שמוצאים ביטוי אקטואלי נרחב הם הכוח האמנותי המניע את פרויקט "אי/צדק" - אנתולוגיה של סרטים עלילתיים קצרים. סרטים אלה הינם הפרשנות המגוונת והאסוציאטיבית של שבעה במאים, בוגרי המחלקה לקולנוע במכללת מנשר לאמנות, לתמה זו.

הסרטים, שהופקו במסגרת קשיחה של זמן ותקציב, מעלים סוגיות של מוסר חברתי, מגדרי, כלכלי ופוליטי, והתוצאה היא אסופה מקורית, המצטברת לכדי חוויה קולנועית קוראת תיגר המעוררת שאלות נוקבות. זוהי גם תחנה חשובה נוספת בדרכם הקולנועית של יוצרים מוכשרים בתחילת דרכם המקצועית.

הפרויקט נעשה בהפקת מנשר לאמנות ובשיתוף קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי.

 

אוכלי נבלות - רפי שור
אבא קפיטליסט, יליד רוסיה הקומוניסטית ובנו המילניאל, צבר יליד שנות השמונים יוצאים למסע רכישות נדל״ן בדרום ת"א. הבילוי המשותף יבליט את השוני בין השניים בדרך לא צפויה. (8 דקות)
 
הייתי חוזרת - זיו ממון
תמרה בת השמונה עשרה שוכבת עם בחור. אחרי שזה נגמר, הוא הולך לישון ומבקש ממנה ללכת. בכביש. בלילה. בחושך, היא מחפשת מוצא מההשפלה הזו. (13 דקות)
 
זכוכית בים - אלינור נחמיה
ביום הולדתו התשיעי מצטרף סיני לאמו אל העמותה בה היא עובדת. עדויות שהוא שומע במהלך היום וחוויות מספר הפנטזיה שלו, מתערבלות יחד בשנתו ורוקחות פנטזיה פרועה על מציאות פליטים קרובה ורחוקה. (14 דקות)
 
טינופת - גיל זינגר, 12 דק', עלילתי
מושבניק קשוח מגלה כי מישהו טינף את המעיין לזכר בנו שנפל. הוא נחוש לעשות צדק, אלא שנתיב הזבל יוביל אותו למקום לא צפוי. 
 
מחכה לך - אילן רובין פילדס
קובי רוכב בלילות על אופניו ומפזר ברחובות כרטיסי ביקור, פרסומת לשירותי מין. האישה שהוא אוהב מחכה לו בבית. (9 דקות)
 
פירורים - מיה זיידמן
יואל בא לבקר את נועה. זה קרה בעבר, זו מעין שגרה. דווקא בערב הזה - מאזן הכוחות, הרגשות, והמטענים ביניהם - נבחן מחדש. (19 דקות)
 
בית חכם - דניאל זוז
משפחתו של חייל צעיר נקלעת לחובות ונדחקת למכור את עבודות האומנות שברשותה. בניסיון להציל את המצב, אמו מזמינה לארוחת ערב אלוף משנה מפוקפק שבכוחו לסייע להם לצאת מהבוץ. (17 דקות)


הפקה: מנשר לאמנות - עודד ידעיה, מנהל המכללה
אוצרים: ענבר חורש- מנהלת הפרויקט, דיויד נוי – ראש המחלקה לקולנוע
קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי - מנכ"לית ומנהלת אמנותית: זיו נווה
סמנכ"לית תוכן: שרון שמיר
מנהלי הפקה : אורן רייך, יעל יקירביץ