העברים

העברים

בכורות עולמיות של סרטים על שירה וספרות

 

מי הייתה גדולת משוררות הילדים בארץ שחיה בבית קטנטן והייתה מוקפת בובות ושמלות מלמלה? מיהו המשורר ששומר על פופולריות נדירה כבר ארבע מאות שנה, אך לא נלמד בחוגים לספרות? ומי היה הסופר העברי שכתב על מיניות ותשוקה לפני תשעים שנה? מיזם "העברים" עטור הפרסים, שבו נוצרו עד כה עשרה סרטי תעודה ביוגרפיים (על יונה וולך, ביאליק, לאה גולדברג, ברנר, דויד בוזגלו ואחרים), מציג שלושה סרטים בהקרנות בכורה עולמית אודות שלושה יוצרים עבריים מרתקים ונסתרים – על מרים ילן-שטקליס, משוררת הילדים כלת פרס ישראל, בבימויו של ראובן ברודסקי; על רבי שלום שבזי, הפייטן התימני הידוע, בבימויה של ישראלה שעאר מעודד; ועל דויד פוגל, הסופר והמשורר הנסתר, בבימויה של איילת עופרים.

מיזם העברים הינו מעבדת יצירה לסרטי תעודה ביוגרפיים על כותבים וכותבות בולטים בשדה התרבות העברית והיהודית. המיזם מזמין במאים מהשורה הראשונה ליצור סרטים המשלבים סיפור ביוגרפי, תרגום של היצירה הטקסטואלית לוויזואליה קולנועית, מוזיקה מקורית ופרשנות אישית, ובכך ליצור סרטים מקוריים שמפגישים בין שירה וספרות לבין תעודה וקולנוע.

מיזם העברים הוא מעבדת יצירה לסרטי תעודה ביוגרפיים על כותבים וכותבות בולטים בשדה התרבות העברית והיהודית. המיזם, שיצר יאיר קדר לפני עשר שנים, מזמין במאים מהשורה הראשונה ליצור סרטים שמשלבים סיפור ביוגרפי, תרגום של היצירה הטקסטואלית לוויזואליה קולנועית, מוזיקה מקורית, אנימציה עצמאית ופרשנות אישית לכדי עשיית סרטים מקוריים שמפגישים בין שירה וספרות לבין תעודה וקולנוע, ומייצרים מחוות קולנועיות אמנותיות למורשת העמוקה והמכובדת של כתיבה עברית.

לא נמצאו פריטים לתצוגה